Bra att veta

För att få arbeta vid hem för vård eller boende ska ett utdrag ur belastningsregistret och misstankeregistret uppvisas för arbetsgivaren om inte arbetsgivaren själv har begärt ett utdrag från Polismyndigheten.

Utdrag från belastnings- och misstankeregistret skickar du in till arbetsgivaren när du valts ut för att anställas eller fått ett uppdrag.

Vi på VUO

Inom VUO arbetar omkring 250 personer med varierande bakgrund och kompetenser. På våra boenden hittar man till exempel behandlingsassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, beteendevetare etc.

På huvudkontoret sitter idag cirka 15 personer som arbetar med verksamhets- och ledningsstöd på skilda sätt, från lönehantering till personalfrågor och IT.

Lediga jobb

Omvårdnadspersonal

Ibland har vi behov av att anställa ”allmän omvårdnadspersonal” till våra verksamheter, det kan handla om att en ny verksamhet ska starta eller att behovet av timanställda ökar etc. Är du intresserad av en sådan tjänst, fyll i informationen nedan och bifoga CV och personligt brev, så kontaktar vi dig om det är aktuellt med en intervju.

Arbetsuppgifter

På VUO bedriver vi omvårdnad med omtanke. Vi vill göra skillnad för människor och bidra till en positiv förbättring för de vårdtagare och boende som finns inom vår verksamhet. Att skapa en trygg, säker och meningsfull boendemiljö för den enskilde är en av grundstenarna i vårt arbete.

Som omvårdnadspersonal arbetar du nära individen. Du uppmuntrar, motiverar och är ett stöd i vardagen. Det praktiska arbetet består i första hand av allmän omvårdnad, vilken utgörs av grundläggande vardagliga saker; laga mat, sköta hygienen, fysiska aktiviteter, upprätthålla rutiner m.m. Syftet är att träna och/eller bibehålla funktionsnivåer och personliga förmågor.

I vissa fall, på de enheter inom VUO där vi har psykiatriskt utbildad personal, bedriver vi även specifik omvårdnad. Det är en insats/behandling (psykosocialt arbete, terapeutiska samtal etc.) med målsättning att upprätthålla, men även utveckla, olika psykiska funktioner, affekthantering m.m.

Beroende på verksamhet och uppdrag arbetar vi till stor del i olika team bestående av t.ex. undersköterskor, behandlingsassistenter, sjuksköterskor, arbetsterapeut, specialpedagog, integrationsvägledare m.fl. På våra boenden finns även en föreståndare som har det övergripande ansvaret för verksamheten, samt en samordnare som leder och planerar det dagliga arbetet. Vissa kontakter med myndigheter, socialtjänst etc. kan förekomma.

Kvalifikationer/personlig profil

Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska, behandlingsassistent eller motsvarande med erfarenhet av att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser genom delegation av HSL-personal. Det är också en klar fördel om du har B-körkort, vi lägger dock stor vikt vid erfarenhet och personlig lämplighet. God svenska i tal och skrift och datorvana är en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb, eftersom arbetet ska planeras och dokumenteras. Vi journalför i enlighet med gällande lagar och rutiner.

Som person är du serviceinriktad med fokus på individen/”brukaren” och de behov som hen har. Du är lyhörd, lugn och har ett bra bemötande gentemot såväl ”brukare” som uppdragsgivare och samarbetspartners. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vi ser gärna att du gillar ordning och reda, samtidigt som du är en flexibel person med god empatisk förmåga. Vi vill också att du är socialt kompetent och snabbt kan sätta dig in i någon annans situation.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Varierande.
Omfattning: 65-100%

Tillträde och lön enligt överenskommelse

Har du frågor kontakta:

Alexander Söderblom, personalchef: 060-7015158/ 070-2419012
eller Anna Tenevall, verksamhetsutvecklare (fokus HR och kommunikation) 060-7015141 / 0760-525463.

Har du frågor som rör jobb och rekrytering, skicka gärna ett mail till rekrytering@solplacering.se.

Övrig information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan.

Ansökningsformulär